یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۳ ۱۲۵
طبقه بندی: آرشیو
چچ

تاصیکو بررسی کرد:

کارنامه عملکرد کزغال در سال 1402

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس در محل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین برگزار شد.

کارنامه عملکرد کزغال در سال 1402

به گزارش روابط عمومی کزغال، جلسه ارزیابی عملکرد منتهی به 29 اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 با حضور هادی نیا، عضو هیئت مدیره، پرورش، معاون امور شرکت ها و تعدادی از مدیران شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و کریتی ثانی، مدیرعامل و تعدادی از معاونین و مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس در سالن جلسات ‌تاصیکو و ویدئو کنفرانس با سالن جلسات کزغال برگزار گردید.

در این جلسه مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، گزارش عملکرد و دستاوردهای کزغال در سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود و سپس به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت. وی تشریح کرد، شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره موفق به انجام 3159 متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج 1155 هزار تن زغال سنگ خام و تولید 571 هزار تن کنسانتره شده است.

مجلل، معاون مالی و اقتصادی شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان نمود، علیرغم همه موانع اقتصادی، با عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته ایم با تحقق 95 درصد تولید زغال سنگ خام، 94 درصد تولید کنسانتره زغال سنگ و 95 درصد فروش محصول در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد 28 درصدی درآمد عملیاتی و کاهش 14 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را تجربه کنیم.

دستوری بودن نرخ فروش زغال سنگ و افزایش هزینه های تولید نسبت به درآمد و همچنین عمر زیاد تجهیزات و ماشین آلات استخراج و پیشروی این مجموعه زغالی و عدم تأمین ارز برای خرید تجهیزات و ماشین آلات معدنی جدید و مورد نیاز به منظور اجرای طرح های توسعه و افزایش میزان تولید ملی این ماده معدنی، از مهمترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد.

قابل ذکر است شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد و این مجموعه زغالی به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ ایران و همچنین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک سازی ایران است و از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد.

روابط عمومی کزغال

آدرس کوتاه شده: