دوشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ۲۱:۲۱ ۱۹۵
طبقه بندی: آرشیو
چچ

تحقق برنامه تولید و فروش در کارنامه عملکرد ۹ ماهه کزغال

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس در محل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین برگزار شد.

تحقق برنامه تولید و فروش در کارنامه عملکرد ۹ ماهه کزغال

به گزارش روابط عمومی کزغال، جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور معاون امور شرکت ها و تعدادی از مدیران شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و معاونین و تعدادی از مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس در سالن جلسات ‌تاصیکو و ویدئو کنفرانس با سالن جلسات کزغال برگزار گردید.

در این جلسه زمانی، معاون مهندسی و طراحی معادن شرکت زغال سنگ پروده طبس، گزارش عملکرد و دستاوردهای کزغال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود و سپس به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت.

زمانی تشریح کرد، شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره ۹ ماهه موفق به انجام ۲۲۰۸ متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج ۹۸۸ هزار تن زغال سنگ خام و تولید ۴۴۱ هزار تن کنسانتره شده است.

مجلل، معاون مالی و اقتصادی شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان نمود، با برنامه ریزی و عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته ایم با تحقق ۱۰۱ درصد تولید زغال سنگ خام و ۱۰۳ درصد فروش کنسانتره زغال سنگ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد ۲۲ درصد سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را کسب نماییم.

دستوری بودن نرخ فروش زغال سنگ و افزایش هزینه های تولید نسبت به درآمد، عمر زیاد تجهیزات و ماشین آلات استخراج و پیشروی این مجموعه معدنی و عدم خرید تجهیزات و ماشین آلات معدنی جدید، وابستگی تکنولوژی تجهیزات به خارج از کشور و عدم تأمین به موقع تجهیزات مورد نیاز معادن به ویژه معادن مکانیزه با توجه به تحریم‌های بین المللی و حذف ارز دولتی برای ترخیص کالا از گمرک، از مهمترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد.

قابل ذکر است شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد و این مجموعه زغالی به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ ایران و همچنین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک سازی ایران است و از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد.

روابط عمومی کزغال

آدرس کوتاه شده: