پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۵۶ ۱۹۵
طبقه بندی: آرشیو
چچ

با هدف توسعه و افزایش تولید ملی زغال سنگ صورت گرفت:

انجام عملیات اکتشافات در گستره زغالی طبس توسط کزغال

عملیات اکتشافی در منطقه زغال دار پروده طبس با هدف توسعه و افزایش تولید ملی زغال سنگ در افق 1407 توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس آغاز شد.

انجام عملیات اکتشافات در گستره زغالی طبس توسط کزغال

به گزارش روابط عمومی کزغال، به منظور تحقق اهداف برنامه توسعه و تحول افق سال 1407 شرکت زغال سنگ پروده طبس برای تأمین زغال سنگ کک شوی مورد نیاز کشور و در راستای افزایش تعاملات درون گروهی و هم افزایی در شرکت های زیرمجموعه هلدینگ صدرتأمین، با امضای قرارداد همکاری بین شرکت های زغال سنگ پروده طبس و حفاری و اکتشافات صدرتأمین، عملیات حفاری و اکتشاف محدوده های جدید در منطقه زغال دار پروده طبس از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شد که در فاز نخست این پروژه، عملیات حفاری به میزان 5 هزار متر در بلوک 7 پروده 4 در حال انجام می باشد و در ادامه اکتشافات و فاز دوم این پروژه، عملیات حفاری به میزان 10 هزار متر در محدوده مذکور به انجام خواهد رسید.
کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت: طی سال های گذشته تولید زغال سنگ کشور کمتر از نیاز کارخانه های کک سازی بوده است و این موضوع باعث شده تا بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تأمین شود؛ از این رو اجرای طرح های توسعه می تواند بخش زیادی از نیاز وارداتی کشور را مرتفع کند.
کریتی ثانی در ادامه بیان کرد، در حال حاضر حدود 3 میلیون و 500 هزارتن ظرفیت کک سازی در کشور ایجاد شده که تأمین خوراک آنها مستلزم تولید سالیانه حدود ۵ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو است. این در حالی است که بر اساس آمار انجمن زغال سنگ ایران، در سال ۱۴۰۱ مجموع تولید کنسانتره زغال سنگ کشور معادل 1 میلیون و 822 هزار تن بوده که ۶۱ درصد این میزان در پهنه زغالی طبس تولید شده است.
وی به ذخیره زمین شناسی 1/1 میلیارد تن زغال سنگ کک شو در منطقه طبس اشاره کرد و افزود، باید با یک برنامه ریزی منسجم و فشرده برای اکتشافات ذخایر جدید زغال سنگ مورد نیاز صنایع در کشور اقدام شود.
کریتی ثانی در بخش پایانی صحبت های خود، از شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی و بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور نام برد و گفت، این مجموعه معدنی تأمین کننده بخش عمده نیاز کک سازی های کشور به ویژه ذوب آهن اصفهان است و عملیات اکتشافات در پهنه زغالی طبس با توجه به اهداف برنامه افق ۱۴۰۷ شرکت زغال سنگ پروده طبس آغاز شده است تا علاوه بر تثبیت و‌ ارتقاء جایگاه شرکت در زنجیره تولید ملی زغال سنگ، کسری مورد نیاز باتری های کک سازی کشور را تأمین نماید.
شایان ذکر است شرکت زغال سنگ پروده طبس از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد بورسی کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد و هلدینگ سرمایه گذاری صدر تأمین، سهام دار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد.

آدرس کوتاه شده: