چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۱۸ ۳۳۵
طبقه بندی: آرشیو
چچ

برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات کزغال ورق خورد:

تحقق برنامه تولید و فروش در عملکرد شش ماهه

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس در محل هلدینگ صدر تأمین برگزار گردید.

تحقق برنامه تولید و فروش در عملکرد شش ماهه

به گزارش روابط عمومی کزغال، جلسه ارزیابی عملکرد شش ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس روز دوشنبه 15 آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور معاون امور شرکت ها و تعدادی از مدیران شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و مدیرعامل، معاونین و تعدادی از مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس در سالن جلسات ‌تاصیکو و ویدئو کنفرانس با سالن جلسات کزغال برگزار شد.

در این جلسه کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، گزارش عملکرد و دستاوردهای کزغال در 6 ماهه اول سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود و سپس به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت. کریتی ثانی تشریح کرد، شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره شش ماهه موفق به انجام 1356 متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج 804 هزار تن زغال سنگ خام و تولید 294 هزار تن کنسانتره شده است.

وی افزود، با برنامه ریزی و عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته ایم با تحقق 108 درصد تولید زغال سنگ خام و 116 درصد فروش کنسانتره زغال سنگ در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد 58 درصد سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را برای شرکت رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، دستوری بودن نرخ فروش زغال سنگ کک شو و افزایش هزینه های تولید نسبت به درآمد، فرسودگی و عمر زیاد تجهیزات و ماشین آلات پیشروی این مجموعه معدنی، وابستگی تکنولوژی تجهیزات به خارج از کشور و عدم تأمین به موقع تجهیزات مورد نیاز معادن به ویژه معادن مکانیزه با توجه به تحریم‌های بین المللی و حذف ارز دولتی برای ترخیص کالا از گمرک را از مهمترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس دانست.

محمد صابر پرورش، معاون امور شرکت های تاصیکو، ضمن تقدیر از عملکرد قابل قبول شرکت زغال سنگ پروده طبس در شش ماهه اول سال 1402، ابراز امیدواری کرد با انجام طرح های توسعه در معدن زغال سنگ پروده طبس، شاهد تحولات عظیم اقتصادی و اجتماعی در منطقه و افزایش تولید کنسانتره زغالسنگ در کشور برای تکمیل زنجیره ارزش این ماده معدنی باشیم.

شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ ایران و همچنین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک سازی ایران است.

قابل ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری صدرتأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می‌باشد و این مجموعه زغالی، از اواخر سال 1399 با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد.

روابط عمومی کزغال

فایلهای پیوست
آدرس کوتاه شده: