چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷ ۲۹۴
طبقه بندی: آرشیو
چچ

تشکیل جلسه کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان خراسان جنوبی در کزغال

پنجاه و ششمین جلسه کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان خراسان جنوبی به میزبانی شرکت زغال سنگ پروده طبس برگزار شد.

تشکیل جلسه کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان خراسان جنوبی در کزغال

به گزارش روابط عمومی کزغال، نشست ماهیانه کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان خراسان جنوبی روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی و همراهان وی، نماینده مرکز بهداشت شهرستان طبس و اعضای کمیته مذکور در محل سالن کنفرانس سایت معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس انجام شد.
کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس و رئیس کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان خراسان جنوبی، در این جلسه گفت استان خراسان جنوبی دارای بیشترین ذخایر زغال سنگ در ایران می‌باشد و بالاترین سهم تولید کنسانتره زغال سنگ کک شوی مورد نیاز واحدهای کک سازی کشور و ذوب آهن اصفهان را به خود اختصاص داده است.
کریتی ثانی، بر ضرورت رعایت کامل اصول ایمنی در معادن زغال سنگ استان تأکید کرد و با توجه به ظرفیت کک سازی ها و نیاز به زغال سنگ و کمبود کنسانتره در کشور، سرمایه گذاری های جدید توسط بخش خصوصی دارای صلاحیت به منظور افزایش تولید ملی کنسانتره زغال سنگ در سال مهار تورم و رشد تولید را با اهمیت دانست.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات و ماشین آلات معدنی، عنوان کرد به دنبال مکانیزه شدن معادن زغال سنگ کشور با استفاده از دانش و ظرفیت صنعتی داخل کشور هستیم.
رئیس کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ‌ استان خراسان جنوبی، در بخش پایانی صحبت‌های خویش به بازیافت آب صنعتی اشاره کرد و با توجه به کمبود منابع آب در منطقه، بر تصفیه آب صنعتی و فاضلاب و برگشت به چرخه تولید تأکید کرد، تا ضمن حفظ محیط‌ زیست منطقه، به حفظ منابع آب کمک کرده باشیم.
آریافر،سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، عملکرد کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان را مناسب ارزیابی کرد و از زغال سنگ به عنوان یک ماده معدنی با اهمیت و استراتژیک در صنعت فولادسازی کشور یاد کرد و رعایت ایمنی در معادن و مسائل زیست محیطی منطقه را مورد تاکید قرار داد. وی گفت باید سهم ارزش افزوده معادن را در استان بالا ببریم و برای پیشرفت استان باید به دنبال سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ در حوزه معادن باشیم ‌.
زیتونی، نماینده مرکز بهداشت شهرستان طبس، از شرکت زغال سنگ پروده طبس در استقرار تجهیزات پزشکی پیشرفته و مناسب در اورژانس این مجموعه زغالی در سایت معدن پروده و همچنین کسب عنوان کارفرمای سلامت محور ملی و استانی توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس تقدیر کرد.
قابل ذکر است جلسه کمیته HSEE و مدیریت بحران استان خراسان جنوبی به صورت ماهیانه در یکی از معادن زغال سنگ استان برگزار می‌شود. در این نشست، ارزیابی رعایت نکات ایمنی در معادن زغال سنگ استان انجام و تبادل نظر در خصوص ارتقاء سطح ایمنی صورت می گیرد.

آدرس کوتاه شده: