چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹ ۴۵۳
طبقه بندی: آرشیو
چچ

ثبت رکورد جدید تولید در کارنامه عملکرد 6 ماهه کزغال

افزایش 93 درصدی تولید و 63 درصدی سود خالص 6 ماهه اول سال 1401 زغال سنگ پروده طبس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته

ثبت رکورد جدید تولید در کارنامه عملکرد 6 ماهه کزغال

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، جلسه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 کزغال، با حضور مدیر عامل و تعدادی از معاونین و مدیران تاصیکو و مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت برگزار شد.

کریتی ثانی، مدیر عامل شرکت، گزارش اقدامات، فعالیت ها، برنامه ها و دستاوردهای شش ماهه اول1401 را تشریح کرد و گفت کزغال در این مدت موفق به انجام 2.032 متر پیشروی در معادن زیر زمینی زغال سنگ، استخراج 950.738 تن زغال خام و تولید 334.183 تن کنسانتره شده است که در مقایسه با عملکرد شش ماهه اول سال گذشته، شرکت زغال سنگ پروده طبس، رشد 93 درصدی تولید محصول و 63 درصدی سود خالص را تجربه کرده است.

کریتی ثانی همچنین بیان کرد که با انجام اقدامات برای مدیریت مصرف انرژی، در دوره شش ماهه اول سال 1401، مصرف برق به میزان 24 درصد و مصرف آب به میزان 31 درصد به ازای هر تن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. وی خاطر نشان کرد در این دوره با توجه به تقاضای بازار و اخذ مجوز صادرات از وزارت صمت، صادرات کنسانتره زغال سنگ کک شو در دستور کار قرار گرفته ولی با توجه به نوسانات قیمت جهانی و ورود زغال سنگ ارزان قیمت از کشور روسیه به بازار های هدف، در حال حاضر صادرات برای این شرکت توجیه اقتصادی ندارد.

شرکت زغال سنگ پروده طبس با هدف افزایش تولید و نگاه ویژه به توسعه منطقه زغال دار طبس، خرید تجهیزات تمام مکانیزه ست دوم لانگوال را در دستور کار خود دارد. شایان ذکر است که در حوزه ی فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان و در راستای حمایت از تولید داخل، بومی سازی تعداد 1427 رقم از قطعات، تجهیزات و ماشین آلات معدنی انجام شده است.

آدرس کوتاه شده: