پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳ ۴۷۶
طبقه بندی: آرشیو
چچ

در پنل تخصصی همایش شستا بررسی شد؛

ضرورت گسترش زنجیره تامین معادن مس/ تامین 78 درصدی منابع بنگاه های اقتصادی از نظام بانکی

مدیرعامل تاصیکو بیان کرد: در حال حاضر 78 درصد از تامین مالی بنگاه های اقتصادی همچنان از نظام بانکی و فقط 18 درصد از بازار سرمایه تهیه می شود.

ضرورت گسترش زنجیره تامین معادن مس/ تامین 78 درصدی منابع بنگاه های اقتصادی از نظام بانکی

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، امیرحسین نادری در همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با حضور در پنل تولید؛ اقتصاد مردمی، بازار سرمایه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اهمیت معادن عنوان کرد: سال 1385 سیاست های کلی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی برای مردمی شدن اقتصاد ابلاغ شد تا تحقق عدالت اجتماعی فراهم شود.

وی با بیان این که افزایش نقدینگی در جامعه به رونق بازار سرمایه می انجامد، گفت: سال 97 فرصت خوبی برای مردمی کردن اقتصاد کشور فراهم شد ولی متاسفانه بعد از مدتی فرصت از دست رفت و اعتماد مردم به این بازار زایل شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین درباره روند رشد اقتصادی کشور بیان کرد: رشد اقتصادی از سال 84 تا 99 نوسان بالایی از 20 درصد تا 3 درصد داشته است و در نهایت با روند نزولی به ویژه در حوزه معدن همراه بود. بیشترین رشد اقتصادی در سال 89 به میزان 20 درصد بوده است.

نادری درباره منابع مالی صندوق بازنشستگی گفت: 70 درصد از منابع حق بیمه اعضا و فقط 12 درصد سرمایه گذاری و فروش دارایی ها بوده است که البته 90 درصد از سرمایه صرف حقوق بازنشتگی می شود و در عمل فرصت زیادی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی با بیان این که افزایش نقدینگی در کشورما به جای رشد اقتصادی، به تورم منجر می شود، افزود: در حال حاضر 78 درصد از تامین مالی همچنان از نظام بانکی و فقط 18 درصد از بازار سرمایه تهیه می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با بیان اینکه 60 عنصر معدنی در کشوروجود دارد، اظهار کرد: عناصر معدنی فرصت خوبی در اختیار ما قرار می دهد تا در زمینه معادن طلا، روی و به ویژه مس زنجیره تامین را در کشور گسترده کنیم. دنیای آینده دنیای مس است چراکه خودرو های برقی با مصرف کم تر مورد توجه قرار خواهد گرفت بنابراین باید در زمینه باتری های لیتیومی و سایر فلزات تمرکز کنیم.

آدرس کوتاه شده: