سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۳:۰۱ ۶۷۰
طبقه بندی: آرشیو
چچ

کریتی ثانی: با بهره برداری از نهمین کارگاه استخراج لانگوال، سالهای 1401 و 1402 شاهد افزایش تولید زغال سنگ خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، کارگاه لانگوال W3 به عنوان بزرگترین کارگاه استخراج مکانیزه سالهای فعالیت شرکت، در اسفند ماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شد.

کریتی ثانی: با بهره برداری از نهمین کارگاه استخراج لانگوال، سالهای 1401 و 1402 شاهد افزایش تولید زغال سنگ خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، کارگاه لانگوال W3 به عنوان بزرگترین کارگاه استخراج مکانیزه سالهای فعالیت شرکت، در اسفند ماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شد.

رمضان کریتی ثانی مدیرعامل کزغال با اعلام این خبر افزود: با اتمام پروژه اورهال تجهیزات مکانیزه استخراج به عنوان بزرگترین اورهال تجهیزاتی دوران فعالیت زغال سنگ پروده طبس با هدف تعمیرات اساسی و نوسازی تجهیزات لانگوال که با استفاده از 76،440 نفر شیفت اجرا و 90 روز به طول انجامید، انتقال حدود 3000 تن تجهیزات بازسازی شده از اوایل آذر ماه به زیرزمین برای نصب در کارگاه W3 آغاز شد و در یک بازه زمانی حدوداً دو ماهه، تجهیزات منتقل و نصب گردید.

وی همچنین عنوان کرد که با توجه به شرایط زمین شناسی و تکتونیکی منطقه و به منظور افزایش ضریب ایمنی با توجه به استقرار این کارگاه در عمق 650 متری از سطح زمین، یک دستگاه شیرر جدید خریداری و در نصبیات کارگاه W3 استفاده شد تا با کاهش عمق برش، از افزایش فشار و ریزش های ناشی از شرایط تکتونیک جلوگیری شده و کنترل بیشتری روی رفتار لایه ها به منظور استمرار استخراج، اعمال شود.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس افزود که کارگاه W3 به عنوان نهمین کارگاه لانگوال شرکت، بزرگترین کارگاه استخراج دوره سال های فعالیت شرکت محسوب می شود که بیش از 2150 متر طول و 200 متر عرض داشته و حدود 1،500،000 تن ذخیره دارد. برداشت ذخیره این کارگاه حدود 2 سال زمان خواهد برد که بر این اساس، استخراج و تولید زغال سنگ در سال های 1401 و 1402 روند افزایشی و مستمر خواهد داشت و این شرایط برای کلیه ذینفعان نویدبخش خواهد بود.

کریتی ثانی همچنین توضیح داد که با توجه به وجود یک ست لانگوال، استخراج مکانیزه در پایان هر کارگاه و درطول دوره اورهال تجهیزات، متوقف می شود و این امر، کاهش میزان تولید زغال سنگ را به دنبال دارد. شرکت زغال سنگ پروده طبس برای پوشش این وقفه و جلوگیری از قطع شدن فرایند استخراج در دوره های اورهال و با هدف تأمین هرچه بیشتر و بهتر خوراک صنایع کک سازی کشور، خرید ست دوم تجهیزات لانگوال را در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به پیشرفت روند مناقصه، انتظار می رود تأمین تجهیزات مطابق برنامه زمان بندی محقق شود تا به این ترتیب، در سال 1402 و همزمان با پایان استخراج کارگاه W3، تجهیزات که در کارگاه جدید نصب خواهند شد، وارد فاز عملیاتی شوند و روند استخراج زغال سنگ خام بدون وقفه ادامه پیدا کند.

شایان ذکر است که از آغاز فعالیت شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها بهره بردار معادن تمام مکانیزه زغال سنگ کشور در سال 1387 تا سال جاری، تعداد هشت کارگاه لانگوال به روش مکانیزه مورد بهره برداری قرار گرفته است که حاصل آن استخراج بیش از 6،500،000 تن زغال سنگ خام صرفاً از سیستم لانگوال بوده است. ضمن اینکه از ابتدای فعالیت شرکت تا پایان بهمن 1400، از مجموع پیشروی ها، استخراج نیمه مکانیزه و استخراج لانگوال، بالغ بر 11،600،000 تن زغال خام استخراج گردیده که به تولید حدود 5،300،000 تن کنسانتره منجر شده است.

آدرس کوتاه شده: