دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۰۱:۵۱ ۴۱۲
طبقه بندی: آرشیو
چچ

اقدامات و سیاست های رفاهی، معیشتی و بیمه کارگری بخش پیمانکاری معدن زغال سنگ پروده طبس در راستای سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی به طور کامل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، پیرو سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس و بازدید رئیس جمهور از شرکت زغال سنگ پروده طبس روند برنامه های اقدام در دستور کار شرکت قرار گرفت و براین اساس کمیته بررسی موارد را یک به یک به اجرا در آورد.

اقدامات و سیاست های رفاهی، معیشتی و بیمه کارگری بخش پیمانکاری معدن زغال سنگ پروده طبس در راستای سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی به طور کامل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، پیرو سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس و بازدید رئیس جمهور از شرکت زغال سنگ پروده طبس روند برنامه های اقدام در دستور کار شرکت قرار گرفت و براین اساس کمیته بررسی موارد را یک به یک به اجرا در آورد.

رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اعلام اینکه بازدید ریاست محترم جمهور و همراهان از مجموعه معادن زغال سنگ طبس در سفر استانی، نشان دهنده اهمیت و تأثیر این ماده معدنی است، گفت: شرکت زغال سنگ پروده طبس وابسته به شرکت سرمایه گذاری صدرتامین به تنهایی 35 تا 40 درصد تولید سالیانه زغال سنگ کشور را به خود اختصاص می دهد و همزمان با معدنکاری مکانیزه، از روش های نیمه مکانیزه و سنتی نیز برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود استفاده می کند.

وی ادامه داد: این شرکت علاوه بر اینکه بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور است، با حمایت های شرکت سرمایه گذاری صدرتامین و سیاست های اعلامی از فناوری ها و تجهیزات به روز ایمنی نیز برای صیانت از سلامت نیروی انسانی و تجهیزات بهره می برد که همین امر یکی از دلایل تمایل معدنچیان زغالی برای کار در این مجموعه است.

وی ادامه داد که با توجه به وجود 76% ذخایر زغالی کشور در پهنه طبس، در صورت سرمایه گذاری مناسب، امکان تأمین بخش عمده نیاز کشور از تولید داخلی وجود خواهد داشت تا با توجه به تأکید رئیس جمهور، حرکت به سمت خودکفایی صورت پذیرد.

کریتی ثانی سپس در خصوص مصوبات سفر و مهلت مقرر پیمانکار گفت: براساس اعلام شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در همان ساعات اولیه، کمیته بررسی و حل موارد اعلام شده در تاصیکو و زغال سنگ تشکیل شد و با برگزاری جلسات هماهنگی در شرکت زغال سنگ، برنامه اقدام پیمانکار نهایی گردید و عملیات اجرایی به منظور رفع نواقص رفاهی و معیشتی کمپینگ و همچنین پیگیری ها برای مسائل طرح طبقه بندی و حق بیمه پرداختی نیروهای شرکت الماس مته شمال بلافاصله از روز بعد از بازدید آغاز شد و خوشبختانه همانگونه که در بازدید مسئولین و تیم های خبری مشخص گردید، اقدامات میدانی پیمانکار بیش از 95 درصد محقق شده است و مسائل بیمه و طرح طبقه بندی نیز با همکاری و هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی، مورد اقدام قرار گرفته است.

صفوی، مدیر سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان طبس نیز در بازدید از روند اقدامات پیگری مصوبات رییس جمهور از شرکت زغال سنگ پروده طبس با اعلام اینکه شهرستان طبس جمعیت کارگری بزرگی دارد و مسائل مرتبط با این حوزه به صورت مرتب از طریق فرمانداری و ادارات مرتبط پیگیری می شود، گفت: خوشبختانه چالش های حوزه کارگری شهرستان بسیار محدود است. موضوع مشکلات کارگری شرکت الماس مته شمال که در سفر رئیس جمهور و معاون وزیر کار منعکس شد، از طریق کارگروه تشکیل شده در فرمانداری و با حضور ادارات مسئول هم پیگیری شد و با مجموعه اقدامات انجام شده، رضایت نسبی عموم کارگران شرکت مذکور حاصل شده است.

صفوی همچنین گفت که صحبت رئیس جمهور فراگیر بود و لزوم توجه به حقوق کارگر در تمامی مشاغل کشور را در بر می گیرد.

کریمی، رئیس تأمین اجتماعی طبس در خصوص موضوع حق بیمه کارگران بیان داشت که بر اساس مکاتبات صورت گرفته، اقلام مشمول پرداخت حق بیمه به تمامی واحدهای کارگری اعلام شده و اطلاعات پرداختی توسط کارفرمایان به تأمین اجتماعی ارائه خواهد شد تا ضمن بررسی، هرگونه مابه التفاوت مشمول حق بیمه کارگران، به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

وی در خصوص 4% حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور هم اعلام کرد که بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، دریافت ماهیانه این حق بیمه متوقف شده و تحقق شرایط اجرای مجدد آن منوط به صدور مجوز و ابطال رأی دیوان است.

قاسمی زاده، رئیس اداره تعاون، کار و رقاه اجتماعی طبس در خصوص مشکلات طرح شده مربوط به طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکار عنوان داشت که مسأله در نشست های مشترک با حضور نمایندگان طرفین بررسی و مشخص شد شرکت الماس مته شمال این طرح را طبق قرارداد ابلاغی کارفرما اجرا کرده است و صرفاً موارد جزئی مغایرت مربوط به برخی گروه های شغلی نیز از مرداد ماه اصلاح شده است.

زارع نیا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس در خصوص پایگاه امداد و نجات معادن طبس اعلام کرد که پیگیری ها برای احداث این پایگاه بزرگ از طریق ایمیدرو در حال انجام است تا ضمن تأمین منابع لازم، مشاور و پیمانکار اجرای کار مشخص شد.

نمایندگان کارگری شرکت الماس مته شمال ضمن تقدیر از حضور رئیس جمهور و همراهان و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط پیمانکار، شرکت زغال سنگ پروده طبس و ادارات و نهادهای ذیربط جهت مرتفع شدن مشکلات کارگری در حوزه های رفاهی، معیشتی، بیمه و طرح طبقه بندی مشاغل، از مجموعه اقدامات انجام شده در مهلت اعلام شده ابراز رضایت کردند.

یزدانی، مدیرعامل و توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت الماس مته شمال نیز گزارش مبسوطی از برنامه های انجام شده برای رفع مشکلات مذکور را ارائه کرده و از حمایت و پشتیبانی شرکت زغال سنگ پروده طبس برای تسریع و تسهیل برنامه های اقدام قدردانی کردند.

شایان ذکر است که بر اساس بازدیدهای نظارتی و به استناد گزارش تیم های مختلف خبری که برای پیگیری اقدامات از سایت معدن بازدید داشته اند، حدود 95 درصد مشکلات کارگری شرکت پیمانکار مرتفع شده و موارد باقیمانده نیز در حال انجام است.

آدرس کوتاه شده: